השריר החשוב ביותר שלכם הוא המוח. אמנו אותו! 

Puzzle Word On Magnifying Glass And Human Brain

טרנד אימון המוח

אפליקציות לשיפור האינטליגנציה? תרגילי כושר למוח? אם כל זה נשמע לכם מדע בדיוני, אתם לא מעודכנים. הטרנד המתפשט של אימון המוח, פותח בפנינו הזדמנויות חדשות "להגדיל את הראש". כיום אנו כבר יודעים שהמוח הוא איבר בעל גמישות גבוהה, ויכולת השתנות מהירה.  אחרת איך הינו מסבירים את שיקום הזיכרון עבור פגועי ראש שאיבדו את כל המידע מזיכרונם? ולמה לנו לאמן את המוח? בדיוק מאותה הסיבה שאנו מאמנים את הגוף, כדי שיהיה חזק יותר, מהיר יותר, וגבוה יותר. אימון המוח, מבטיח את שיפורן והעצמתן של היכולות הקיימות בתחומים רבים ומגוונים.

BRAIN TRAIN ומכוני אימון מוח דומים, פועלים בכמה מישורים כשהם ניגשים לתכנית האימונים המוחית. האימון חותר למספר מטרות וביניהן שיפור הזיכרון, העלאת טווח הקשב והריכוז, אימון הגמישות המנטלית, תרגול של מיומנויות ארגון וקבלת החלטות. שיפור ביצועים בתחומים אלה, נמצא כמעלה את רף ההצלחות בביצוע משימות קוגניטיביות.

הנה מספר דרכים לתרגול ואימון של המוח:

שיפור הזיכרון – יכול להתבטא בצורת תרגילים, משחקים, למידה בעל פה, ותרגול של אחסון ושליפת זיכרון, לטווח הקצר ולטווח הארוך. שיפור הזיכרון מאפשר לנו שליטה טובה יותר במידע רב יותר בכל רגע נתון.  היכולת לשלוף מידע מהר יותר, הופכת מידע לזמין יותר. זיכרון מפותח מהווה יתרון יחסי עצום במצבים יומיומיים בחיינו המקצועיים. לא רק במצבים של תחרות, אלא זכרו שבכל רגע, אדם בעל זיכרון טוב הוא משאב נדיר בעל יתרון עצום, גם בחיים המקצועיים, וגם באלה האישיים.

משחק – תעשיית משחקי המחשב והאפליקציות לסלולר, מגלגלת מיליונים בעשור האחרון, מפיתוח של מוצרים המתיימרים לשפר את ביצועי המוח שלנו. חברות כגון LUMOSITY, וניינטדו עם עם ה-BRAIN AGE, מכרו מיליון יחידות וצרפו אל שורותיהן מיליוני מנויים. תעשייה זו צפויה להגדיל את היקפי פעילותה ורווחיה בממדי ענק בשנים הקרובות. אז אם כבר משחקים, שיעשו לנו קצת כושר למוח, להזיק זה כנראה לא יכול. גם תשבצים, משחקי סודוקו ומשחקי חשיבה "לואו טק" יעילים מאוד לצורך העניין. פתרון חידות כמו חידות גפרורים או חידות הגיון, הן עוד דרך להרחבת המוח ובלחיצת כפתור תוכלו למצוא עשרות  אתרים המתמחים בכך. משחקים מספקים חוויות הצלחה, מעודדים את יצר התחרות הבריאה, ולא פחות חשוב – מסייעים לשחרור סטרס. כיום, ארגונים, חברות ומעסיקים רבים מודעים לסגולות האימון המוחי, ובכך מנצלים את יעילותם של משחקי אימון המוח על מנת להפיג את שגרת היום ולהרוויח עובד מאומן מוחית.

אתגרו את המוח בלמידה של דברים חדשים. מחקרים רבים גילו , שאנשים שרכשו השכלה אקדמית, קראו ספרים על בסיס קבוע, או נטו להוסיף למידה לחייהם, עכבו את התפרצותה של מחלת האלצהיימר. למידה של שפות, הוספת ידע ופרטים למאגרים המוחיים שלנו, כל אלה מרחיבים את מנעד היכולות של המוח. הצבת אתגרים חדשים למוח, תורמת להתפתחותו, ובעקבותיה להתפתחות האישית שלנו.

הפתיעו את המוח בשינויים. דברים המתבצעים בשגרה, באופן אוטומטי, מרגילים את המוח לריטואל, ומצמצמים את המאמץ המוחי שנצרך בעת ביצועם. בצעו שינויים בריטואלים הקבועים שלכם, גם אם זה נשמע מינורי וקטן. לדוגמא: החליפו את הדרך בה אתם נוסעים כל בוקר לעבודה. שנו את היד הדומיננטית שלכם בעת ביצוע מטלות פשוטות כמו צחצוח שיניים, סגירת כפתורים, או עישון. היפגשו עם אנשים חדשים והפתיעו את המוח שלכם באופן קבוע. שבירת שגרה גם תכניס מעט עניין והתרגשות לחייכם אבל גם המוח שלכם ישמח להתאמץ מעט יותר ולהפעיל אזורים נוספים. תרגול של יצירת שינויים וקבלתם, מאפשר תוצאות מידיות כמעט, בהיבט של שיפור המיומנות, לצד אימוץ גישה חיובית לשינויים.

הכניסו לחייכם יצירה. יצירה יכולה להתבטא באופן המסורתי של ציור ורישום, פיסול בחול, או צביעת מנדלות, אך יכולה לנדוד גם למחוזות אחרים כגון סדנאות כתיבה יוצרת או קורס מספרי סיפורים. אין גבול להזדמנויות האמנותיות והיצירתיות שאנו מוזמנים לאמץ לחיינו, ובמקרה זה, לא רק המוח יודה לנו, אלא גם הנפש והרוח. היצירה תורמת לפיתוח האישיותי שלנו, מרחיבה את הדעת, תרתי משמע, ומאפשרת הזדמנות לתרגל את כישורנו החברתיים.

ולסיום, שמרו על הגוף . תזונה בריאה ומאוזנת וצריכת מאכלים המכילים אנטי אוקסידאנטים, (נוגדי חמצון) מאטים את תהליך הפגיעה בחומר המבודד את תאי העצב במוח. פעילות ספורטיבית על בסיס קבוע, של הספורט האהוב עליכם, לצד רכישה של משחק או פעילות ספורטיבית חדשה,  תעודד את המוח כמו שהוזכר בסעיף הקודם המתייחס לשינויים.

בואו נתחיל לעבוד!